Izabella Maria Łukasik
Uniwersytet Marii-Curie Skłodowskiej w Lublinie Polska
dr hab., stopień uzyskany w Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w 2014 roku, zatrudniona w Instytucie Pedagogiki UMCS
Monografie:
I.M. Łukasik : O stresie inaczej. Wykorzystanie modelu synektycznego w edukacji zdrowotnej. Kraków 2005
I.M.Łukasik, A. Witek, A. Buczak: Stosowanie środków przeciwbólowych przez młodzież licealną. Lublin 2009
I.M. Łukasik: Świadome ciało w podróży bez granic. Lublin 2011
I.M. Łukasik: Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą. Eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej. Lublin 2013
I.M. Łukasik, A. Witek: Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Lublin 2015
A. Buczak, A., I.M. Łukasik, A. Witek (red.): (2010). Zasoby osobiste i społeczne. Zdrowa szkoła – Zdrowy uczeń. Między teorią z praktyką. Lublin 2010
A. Buczak, I.M. Łukasik, A. Witek (red.): Edukacja wobec zagrożeń zdrowia. Zdrowa szkoła - Zdrowy uczeń. Między teorią a praktyką. Lublin 2010
Artykuły:
I.M.Łukasik: Odpowiedzialność a skuteczność działania w przestrzeni edukacyjnej. Wymiar etyczny i prakseologiczny (W:) Majchrzak (red.): Podmioty, środowiska i obszary edukacyjne. Wyzwania i zagrożenia połowy XXI wieku, tom I, Poznań 2014, s. 79-86
A.Witek, I.M. Łukasik, Potrzeba rozwijania wybranych kompetencji uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się [W:] Żłobicki (red.): Transgresje w edukacji, tom I, Kraków 2014, s. 231-241
I.M. Łukasik, A healthy and safe pupil in terms of the teacher’s responsibility, s. 231-240. [W:] Karpenko, Parczewska (red.): Around the care and upbringing of pedagogical reflection, Drohobych 2015, s. 231- 240