Moje zainteresowania naukowe, badawcze i dydaktyczne skupiają się na problematyce dotyczącej dydaktyki kształcenia na odległość, w tym skuteczności dydaktycznej, personalizacji. Rozważania na te tematy zawarłam w licznych artykułach opublikowanych w pismach naukowych. Uczestniczyłam w kilku międzynarodowych projektach badawczych dotyczących zastosowań nowoczesnych technologii informacyjnych w edukacji. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego oraz Stowarzyszenia E-learningu Akademickiego.
Moje zainteresowania naukowe i badawcze koncentrują się wokół problematyki umiejętności informacyjnych uczniów, metodyki nauczania technologii informacyjnej, wykorzystania oprogramowania open source w kształceniu szkolnym i akademickim oraz edukacyjnych i społecznych aspektów nowych mediów. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego i Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego. Współautorka książki Aktywność uczących się w przestrzeni Internetu, autorka książki pt. Umiejętności informacyjne gimnazjalistów oraz wielu publikacji naukowych poświęconych problematyce umiejętności informacyjnych, filozofii ruchu otwartości w edukacji oraz zastosowaniu mediów w edukacji.